>Lotte Heise - meget veltalende - nærmest en "Hurtigsnakker"<


Foredrag om næstekærlighed


Her anmeldes reklamefilmen for vaskepulveret. Lotte Heise er valgt som garant for produktet, og hun viser med stor entusiasme, hvordan pulveret fjerner pletterne. Hun lægger ud med at hælde et glas rødvin over en af tilskuerne, som uden den store forundring giver Lotte skjorten til yderligere molestering med marmelade og flødeskum. Manden reagerer først, da Lotte Heise giver ham skjorten tilbage både ren og tør, efter pulveret har gjort sine underværker.

Lotte Heise er en kontroversiel person, og hendes rolle i den aktuelle film er stærkt karikeret. Hun giver filmen intensitet, men måske ikke overraskende vækker hun ikke specielt positive følelser blandt respondenterne. Heller ikke hos kvinderne. Hovedparten (næsten 70 pct.) bryder sig således ikke om filmen og beskriver den med ord som irriterende, forstyrrende og ubehagelig. Modtagelsen tyder på en stærk gennemslagskraft, hvilket uden tvivl er med til at løfte erindring af filmen til 70 pct.

Det gennemgående pink univers i kombination med Lotte Heise hidsige demonstration af pulverets egenskaber giver filmen sit helt eget særpræg og understøtter identifikationen af pulveret med den karakteristiske pink emballage. At mærkeerindringen »kun« lander omkring gennemsnittet kan skyldes, at Lotte Heise stjæler noget af opmærksomheden fra produktet, hvilket er en klassisk problemstilling i brugen af kendte personer.

Pulveret befinder sig i en kategori, hvor der er færre følelser indblandet i købsbeslutningen, end hvad tilfældet er med mange typer af dagligvarer. Kategoriens reklamehistorie viser da også klart, at der lægges langt mere vægt på at vise produktegenskaber end at vække positive følelser. Den meget aktive negative involvering er således ikke i samme udstrækning et problem for pulveret, men snarere en styrke, da den er stærkt medvirkende til filmens gennemslagskraft i en kategori, hvor gennemslagskraftige reklamer hører til sjældenhederne.

Filmen fortæller ikke forbrugerne noget nyt og styrker heller ikke den kortsigtede interesse for pulveret. Men brugen af Lotte Heise giver filmen karakter i højere grad, end hvad en synkroniseret tysk ideal-hausfrau formentlig kunne gøre. Dette giver filmen en stærk gennemslagskraft og evne til at sætte pulveret på lystavlen som en effektiv pletfjerner. Den samlede vurdering af filmen lander derfor på tre ud af fem mulige stjerner.

Lotte Heise kan vække stærke følelser, og bliver næppe nogensinde en bredt folke-elsket person. Det præger også en række reklamefilm, hvor hun bruges til at markedsføre et nyt komfur.

Her opnår Lotte Heise til gengæld at skabe en bemærkelsesværdig effekt, viser undersøgelser. På et spørgsmål om man vil kigge på et bestemt komfur, hvis man skulle skifte nu, svarer 47,3 pct. ja. Dette er en ekstrem høj ja-procent. Godt nok kan man ikke umiddelbart sammenligne besvarelserne af dette spørgsmål fra produkt til produkt, men det normale niveau er under 10 pct, så de 47,3 pct. er indiskutabelt højt. Men det er da også først og fremmest effekt og kendskab, der trækker filmene op på et samlet 10-tal målt på 13-skalaen. Når det gælder karakteren for sympati bliver det kun til et 7-tal, og det hænger givet sammen med Lotte Heise person.

Det er først og fremmest blandt mænd og kvinder, Lotte Heise skiller vandene. Hos mændene dumper filmene med et 5-tal, mens kvinderne giver 8. Aldersmæssigt er dem over 60 på linje med mændene, mens de unge mellem 18 og 29 giver 8 lige som kvinderne. Det pudsige er dog, at dem over 60 ligger klart over gennemsnittet, når det gælder at ville kigge på et Voss, som Lotte Heise anbefaler, hvis de skulle købe et komfur nu.

Herudover er der ikke afgørende forskelle på holdningen blandt forskellige demografiske grupper.

Artister
Børneaktiviteter
Børneunderholdning
Country
Danseorkestre
Danseundervisning
Diskoteker
Duo musikere
Folkemusik og viser
Foredrag
Gospel
Jazz
Klassisk musik
Komikere
Konferencier
Kopibands
Opera
Partybands
Receptionsmusik
Rock og Blues
Seniorunderholdning
Serveringsteater
Solister
Solo musikere
Street Parade
Tryllekunstnere

Musiker søges

Relaterede kunstnere:
Fenders - 33 år med dansk pop / rock i den musikalske superliga . Festmaskinen: 4 - 5 - 7 - 9 - 11 musikere . :.Grand Prix De Luxe partyband med kitschhits.: booking . Hitmaskinen: Navnet er ikke for sjov! - Booking - 2960 9372 . 0317.88 Jordans Drive: Jives you crazy!