>Torben Wiese Vanebrydningsforedragsholder<

Video

::Torben Wiese Vanebrydningsforedragsholder::

Torben Wiese - Danmark’s 2. mest motiverende foredragsholder

Det eneste konstante er forandringen.
Hyppigheden og omfanget af forandringer er i dag større end nogen sinde før – og det kommer aldrig til at gå så langsomt som det gør i dag!

Forandringerne stiller ekstreme krav til det moderne individ, og enhver virksomhed, kommune og organisation må spørge sig selv: ”Klarer vi os på grund af forandringerne – eller på trods af forandringerne?”

Hjernen elsker vaner.
Hver gang vi har en vane, sparer hjernen energi og vanen giver desuden en følelse af tryghed, og af at vi er på rette spor. Imidlertid kan det der føles trygt, være det stik modsatte i en forandrende tid, nemlig reelt set utrygt for vækst, vision og budgetter! Adspurgt om vi er forandringsparate, vil de fleste svare ”ja” – men spurgte vi vores hjerne om det samme, ville den svare: ”nej”.

Torben Wiese - inspirerende og tankevækkende foredrag der gør en forskel
Et godt, aktuelt og målrettet foredrag kan gøre hele forskellen for jeres møde, seminar, kundearrangement og frem for alt jeres resultater.

Torben er valgt til Danmarks 2. mest motiverende foredragsholder, og han leverer som få, varen hver gang!

Han taler med jer i god tid inden selve dagen, og målretter sit indlæg 100% til netop jeres ønsker, situation og mål. Han møder op energisk, fokuseret, veloplagt og velforberedt – og spreder glæde, motivation, energi og lyst til at bryde vaner og prøve nyt.

Dette siger andre kunder om Torben:

“Kære Torben, 

Tusind tak for i går – det er skønt at være områdedirektør i dag med alle de gode tilbagemeldinger fra en dejlig aften – og ikke MINDST et meget aktuelt, inspirerende og energifyldt indlæg fra dig…

Mange hilsner og på forhåbentlig gensyn

Mette

J med tænder og HI-FIVE

Områdedirektør Mette Winge Leisner

Nordea

”Det som Torben Wiese gør så fremragende, er at han kombinerer det underholdende med dyb seriøsitet og særdeles relevante budskaber. Noget som få mestrer så godt som ham. Det har kort sagt været en fornøjelse at samarbejde med Torben Wiese, og han kan varmt anbefales."                                          Dansk Revision A/S

"Det var helt genialt - super inspirerende og motiverende. Folk kom, bogstaveligt talt, op ad sæderne og "legede med". Det var virkelig, virkelig godt og man må sige, at Torben Wiese faktisk er en form for stand-up komiker. Meget sjovt var det i hvert fald (-:"
Boligselskabet Sjælland

”Vi har nu fået gennemgået evalueringerne for Assens Kommune Leder Forum og i den forbindelse vil jeg lige fortælle, at du har fået MEGET fine evalueringer! Det absolutte flertal har peget på, at det var dit oplæg, som de har haft størst udbytte af!”
Assens Kommune

TORBEN WIESE er en af landets mest benyttede undervisere og foredragsholdere, og er valgt til den 2. mest motiverende i Danmark. Han er forfatter til bestsellerbøgerne ”Bryd vanen og nå dine mål” & ”Bøj fisken mens den er frisk” og er desuden manden bag den nye Vanework-shop box® til hjemmebrug i firmaet.

 Han står også bag Vanebryderuddannelsen® og konferencen ”Vanebryderdagen”. Her uddeler han hvert år Vanebryderprisen® som hidtil er givet til Landstræner Ulrik Wilbek, LEGO Koncernen, EU klimakommissionær Connie Hedegaard, Restaurant NOMA ejer Rene Redzepi og verdens tennisspiller Caroline Wozniacki. I 2012 går prisen til Lise Egholm, Skoleleder på Rådmandsgades Skole I København.

Torben Wiese har medvirket som tv-vært i TV3-serien Hjemmefronten, er fast tilknyttet Lørdagspanelet på DR P4 og har grundlagt firmaet Habitmanager® og hjemmesiden brydvanen.dk.

Torben er desuden en hyppig gæst i såvel radio som TV hvor han udtaler sig om vaner i både privat- og arbejdslivet.

Velkommen til et inspirerende, motiverende, lærerigt og provokerende indlæg.

Brug Torben Wiese til foredrag, peptalks, workshops og som konferencier/ moderator

Velkommen til nogle energifyldte, inspirerende, humørfyldte og provokerende timer.

Torben Wiese tilbyder en række højaktuelle og inspirerende foredrag som gentagne gange har vist sig at være både effektfulde, underholdende, tankevækkende og resultatskabende.

Foredragene kan kombineres med hinanden og har typisk en varighed fra 20 minutter til 2 timer afhængigt af mål, antal deltagere og jeres program i øvrigt. Alle nedenstående titler gennemføres også som workshops på 3-4 timer hvor der arbejdes ekstra i dybden. Både foredrag og workshops tilpasses 100% jeres mål med dagen og jeres aktuelle situation.

Alle foredragene kan desuden med fordel gennemføres som kundearrangementer som motiverer kunderne og knytter dem tættere til Jer.

Torben er desuden benyttet og anerkendt som ordstyrer/moderator og konferencier og kan som få åbne dagen, skabe og bevare den rette stemning, binde emnerne sammen og runde jeres møde effektfuldt af.

For at sikre yderligere udbytte og vedvarende effekt af Torben’s indlæg, leverer han, hvis ønsket, til alle foredrag aktuelle og konkrete værktøjer og opgaver som ledere og medarbejdere kan arbejde videre med i tiden efter.

Top-foredrag med Torben Wiese

Foredrag 1:
Bryd vanen og nå dine mål

Få svar på forandringers indflydelse på jeres muligheder, hvad en vane er, hvorfor hjernen elsker vaner og hvordan I kan nå større mål ved at fokusere på tryghedsvaner. Hvad er forskellen på at være forandringsparat, forandringsvillig og forandringsskabende? Vaner og vigtigheden i at tænke nyt kommer på dagsordenen på en måde der får alle med.

Foredrag 2:
Hvis din hest er død så stå af
 
Hvis det du gør ikke virker, så gør noget andet. Dette er de fleste enige i, men den sværeste vane at ændre, er den man ikke kender. Lær at få øje på vanerne, ændre dem og indføre nye og værdifulde vaner. Foredraget for jer der ønsker energi, motivation, værktøjer og nye tanker og viden om hvordan I skaber en vanebrydende organisation.

Foredrag 3:
Bøj fisken mens den er frisk
Udtrykket er fra Tanzania og er navnet på Torben’s nyeste bestsellerbog.

"Bøj fisken mens den er frisk" indeholder i alt 3 værdifulde hovedområder for arbejdspladsen, som vi går i dyden med i foredraget/workshoppen, nemlig at:

I foredraget får I en fælles oplevelse af hvad der kræves i 2012 for at leve, overleve og ikke mindst vinde, i stigende konkurrence og med stadigt mere kræsne kunder og borgere.

Alle går fra mødet med motivation, glæde, følelsen af sammenhold – og en forståelse for hvad “Bøj fisken” er hos netop jer, og hvordan den fælles tankegang vil føre jer videre

Foredrag 4:
Bryd vanen - vis tænder

I hårde tider og når travlheden presser på, kan vi nemt glemme den daglige glæde – og helt overse alle de mange ting vi kan fejre hver eneste dag. Glæde må være blandt de allervigtigste mål i livet - også i arbejdstiden. Større arbejdsglæde skaber større livsglæde og øger iderigdom, nytænkning og mod. Samtidigt reducerer vi stress og sygefravær – og jeres kunder vil elske jer for den glæde I spreder, for de vil helst handle med glade mennesker.

I ”Bryd vanen - vis tænder” sætter vi fokus på vigtigheden af glæde, af at gå glad til - og fra - arbejde, glædens betydning i for samarbejdet - og hvad der sker når vi viser tænderne mere. Vi får os desuden en række gode grin og ”high-fives”, og Torben’s mål er altid, at I går endnu gladere fra foredraget, end da vi startede…

Foredrag 5:
Vaner og vækst

Vækst er et naturligt krav i de fleste organisationer – det være sig bl.a. på omsætning, DB, markedsandele, omkostningsreduktion og effektivitet. Men hvad hvis vi allerede ”gør alt hvad vi kan?” Hvad hvis der er skåret ind til benet, energien er nede – og hvad hvis vi ikke kan se os ud af situationen – og hvordan vi nu skal gøre tingene anderledes? I foredraget ”Vaner & vækst” ser vi med nye friske, energiske og modige øjne på forandring, effektivitet og vækst. Vi ser pludseligt nye muligheder vi ikke før kunne se, og får alle til at tage medansvar for nytænkning og vækst – hver dag – og forstå hvad netop ”min” rolle er. Alle får energi, glæde, selvtillid og opnår nærvær, sammenhold og en ekstra tro på og lyst til fremtiden.

Foredrag 6:
Vaner og kommunikation – hvad er det du siger?

Vores kommunikation både eksternt og internt er altafgørende for vores resultater. Samtidigt er vores måde at kommunikere på blandt de mest vanestyrede områder. Fra vi bliver født udvikler vores sprog sit dramatisk til vi er omkring 20-24 år – og herefter taler vi videre på samme måde som vi gjorde den gang… Men hvad er det du siger, hvor meget lytter du – og taler du om muligheder, problemer eller løsninger? Kommunikerer vi effektivt, sender vi de rette signaler – og hører vi hvad andre siger eller lytter vi mere til os selv? Der er en grund til at vi har to ører og én mund. I ”Vaner og kommunikation” får I fælles værktøjer til at tage kommunikationen til nye positive højder, som et værdifuldt middel til at nå jeres mål såvel internt som eksternt. Det er sjovt, tankevækkende, energisk – og kan bruges med det samme.

Foredrag 7:
Vaner og innovation - i hverdagen

Innovation, udvikling og nytænkning er altafgørende for om I når jeres mål – og det hvad enten I er en privat eller offentlig virksomhed. Men innovation er ikke bare nye opfindelser og teknologier – det er også at se nye måder i det daglige. Tale med en anden kollega, servicere på en mere venlig måde – eller flytte rundt eller skifte papirleverandøren ud med en anden. Det afgørende er at ALLE tænker i muligheder for at gøre ting bedre, at ALLE tænker ”hvad kan og skal jeg gøre…?” Opfindelser og produktsærkender holder ikke nær så længe som før og det er derfor nødvendigt at ideerne bobler op nedefra, for de er grundlaget for om målene nås... I Vaner & innovation er fokus at forstå vigtigheden af det nye, at alle ser det og måske også genopfinder sig selv… Velkommen til et provokerende, tankevækkende og igangsættende foredrag.

Foredrag 8:
Trivsel, arbejdsglæde og vaner

Alle ved at glæde, trivsel og motivation er altafgørende for både indsatser og resultater. Men hvilke gode – og begrænsende - vaner har I omkring glæde, grin, smil og sjov? Og er vi blevet bedre til at få energi fra andre – end til selv at byde ind? Og hvad hvis vi dybest set selv er kedelige eller ligefrem mentalt er gået på pension – men bare har glemt at fortælle vores kolleger det...? Og har de, der har det sjovt, overhovedet travlt?

Med høj energi, konkrete eksempler, værktøjer, ideer – og MANGE GODE grin - får I svar på hvorfor glæden er så vigtig?, hvorfor kunden finder gejst og trivsel afgørende for at handle med jer? samt hvilke vaner der skaber arbejdsglæde, trivsel og passion?  

Citater fra foredraget: ”Grib en kollega i at gøre noget rigtigt”, ”Trivsel og arbejdsglæde er jeres største konkurrenceparameter”, ”Hvad er forskellen på arbejdsglæde og livsglæde?”, ”Hvem har ansvaret for arbejdsglæden her?, ”Hvornår føler du størst arbejdsglæde, før du kommer der hen?, når du er på arbejdet? – eller er det på vej hjem...?”, ”Hvor sjov er du selv at arbejde med...?” 

I får en fælles holdning til hvem der har ansvaret for den daglige glæde og motivation hos netop jer (medarbejderne), og til hvordan I gratis kan skabe daglig livsglæde i en måske økonomisk trængt virkelighed – startende lige nu. Torben bruger jeres værdier, imagemålsætning og aktuelle situation til at ramme helt i plet og give jer den ønskede effekt af foredraget.

Foredrag 9:
Der er penge i vanetænkning

Skal I nå mere i år – end sidste år? Så skal I nok gøre noget end I plejer… Alle sammen. Penge er ikke alt, men omvendt er det noget de fleste bliver vurderet mest på. SÅ hvad kan vi og I gøre når der er skåret ind til benet og man egentligt bare savner sine tidligere kolleger og de gode gamle dage – og håber det her snart går over…? Løsningen ligger i at alle optræder markedsorienteret, tænker nyt, bryder vanen og forstår at netop de har ansvaret – og sætter i gang. Vi lærer med en inspirerende og energisk tilgang sammenhængen mellem image, salg, attitude, mod og handlinger – og igangsætter aktioner der rykker med det samme.

Foredrag 10:
Vaner & værdier der lever
Kan kunderne kende forskel på jer og jeres konkurrenter? På de fleste moderne arbejdspladser har man et veldefineret sæt af værdier, og disse er centrale for arbejdsglæden, samarbejdet, kulturen, produktiviteten, sygefravær, antallet af ansøgere - og om kunderne har lyst til at handle hos netop jer?

Imidlertid er det vanerne der får værdierne til at leve, og det er lederne og medarbejderne der har vanerne! Sammen belyser vi ”Hvilke vaner I har i dag?”, ”Hvilke værdifulde vaner I ønsker at indføre?” samt ”Hvilke begrænsende vaner I ønsker at reducere eller helt fjerne?” og herigennem øge muligheden for at de rette værdier lever og I sammen når de opstillede mål.

I opnår en fælles indstilling til vigtigheden af at værdier ikke bare er et modeord, vigtigheden af godt samarbejde samt hvad udbyttet kan være af et endnu bedre samarbejde.  Betragter medarbejderen sine kolleger som foretrukne, som OK’ere – eller som afskrevne...? og hvordan betragter de den anden? Samt inspiration til at vurdere om vi er en ”giver” eller en ”suger” når det gælder trivsel og arbejdsglæde. Tankevækkende, inspirerende, humørfyldt og igangsættende.

Foredrag 11:
Vaner og fusioner
I såvel offentlige som private virksomheder og internt i en lang række virksomheder foregår der netop nu mange fusioner, sammenlægninger og overtagelser – men alt for ofte giver sammenlægningen ikke det ønskede resultat – eller det opnås alt for sent, og fordi man parrer 2 dinosaurer er det ikke sikkert at man får en gazelle ud af det. Gamle indgroede vaner og privileger der føles gode, forhindrer os ofte i at komme i gang fra dag 1. Fælles værdier nævnes ofte i disse processer og de er også vigtige – imidlertid er det vaner – vores tanker, følelser og fysiske handlinger der faktisk får værdierne til at leve. Én gruppe der før måske føltes som lidt forskellig, vil automatisk – vanemæssigt – føler sig mere som ét stærkt team og glemme forskelligheder, når de nu møde en ”fælles ny fjende” – og ser pludselig forskellene på dem selv og den nye gruppe stærkere. Dette kaldes kognitiv dissonans, men hvad er det for vanemekanismer der træder i kraft – og hvordan vurdere og udvikle disse så sammenlægningen, fusionen eller overtagelsen går som planlagt og succesfuldt.

Foredrag 12:
Bryd vanen, træd i karakter – og øg dit salg

Søren Kierkegaard har engang sagt, at livet leves forlæns men forstås baglæns. I dette foredrag sætter vi derfor fokus at forstå og få nye perspektiver på hvor du står i dit salgsjob lige nu? Hvilke metoder har du, hvilket image, og hvilke vaner har du? Skal du nå mere, skal du gøre noget andet end du plejer – og beslutningen kan tages lige nu. Vi sætter i dette energiske og medrivende foredrag fokus på de 3 elementer som skaber resultater for netop jeres salgsstyrke, nemlig flid, prioritering og kvalitet og hvilke vaner der giver dig energi, nyt mod, gennemslagskraft – og salg. Målet er at hver enkelt bliver en klippe der ikke vælter i blæsevejr.

Foredrag 13:
Vaner, LEAN og Six Sigma
Vi er ikke eksperter i LEAN og Six Sigma – men det har vist sig, at det vi kan er meget interessant hvis I skal i gang med – eller er midt i – projekter hvor LEAN, Six Sigma eller lignende indgår i processen. Foredraget er udviklet sammen med bl.a. Coloplast A/S og H. Lundbeck A/S, og vi relaterer til LEAN og Six Sigma og hvad der kommer til at ske i processen. Målet er at få processerne hurtigere i gang og at holde gejst, motivation og forandringsberedskab højt, også henne i processen.

Foredrag 14:
Vaner & sundhed

Der er som aldrig før fokus på sundhed og det er blevet et parameter til at tiltrække og fasthold de bedste medarbejdere samt til at højne energi og trivsel. Men sundhed er langt mere end blot en ny kantineordning og gratis frugt. Foredraget er udviklet i samarbejde med HP, Københavns Kulturforvaltning m.fl. hvor vi har været en del af deres sundhedsprocesser, hvor vi går i dybden med den mentale del af forløbet. I får igennem et energisk, tempofyldt, inspirerende og morsomt foredrag svar på bl.a. : Hvad er mental sundhed?, Hvordan sætte sig mål – og nå dem? Hvilke vaner er værdifulde og hvilke er begrænsende?, Hvordan få andre med sig?, Hvordan holde fast? og Hvad gør dig glad? 

Foredrag 15:
Vaner, stress og arbejdsglæde
Mellem 250.000 og 300.000 lider alvorligt af stres og det anslås at 430.000 danskere stort set har symptomer på stress hver dag. Op mod hver fjerde sygemelding skyldes stress. Det svarer til 35.000 sygemeldte hver dag og stress er et stigende folkesundhedsproblem og bliver ifølge WHO en af de væsentligste kilder til sygdom i 2020. I Vaner, stress og arbejdsglæde, sætter vi positivt fokus på stress. Hvad er stress, og hvad er ikke stress? Hvorfor får vi det – og endnu vigtigere, hvordan undgår vi det – og hvem har ansvaret? Det er skønt at være på en arbejdsplads hvor de har en stresspolitik, men i sidste ende er det dit liv og du må lære at tage ansvar for det – både hjemme og på arbejdet. Vi sætter travlhed, prioritering og mål på dagsordenen, og giver en række ideer og værktøjer til at reducere stress – og ser mulighederne i at være til stede i nuet – samtidigt med at vi har travlt. Velkommen til et nærværende, involverende og intensivt foredrag.

Torben Wiese taler om at skabe en "Forståelsesressource" blandt virksomhedens medarbejdere.

Ring til Musikerbørsen på 75 36 34 40 og hør om mulighederne for at Torben kan deltage i jeres næste møde, og inspirere jer til at nå jeres mål, på både kort – og lang sigt.

Relaterede kunstnere:

Bobo Moreno: . Dario Campeotto: Angelique - smør tenor . 12.032008 --Ivan Pedersen-- . :.Jesper Lundgaard - Biografi.: . Jette Torp: Succesfuld kvindelig entertainer - Booking 2960 9372 . :.Johnny Hansen

Artister
Børneaktiviteter
Børneunderholdning
Country
Danseorkestre
Danseundervisning
Diskoteker
Duo musikere
Folkemusik og viser
Foredrag
Gospel
Jazz
Klassisk musik
Komikere
Konferencier
Kopibands
Musikere søges
Opera
Partybands
Receptionsmusik
Rock og Blues
Seniorunderholdning
Serveringsteater
Solister
Solo musikere
Street Parade
Tryllekunstnere

Torben Wiese kommer i mange af sine foredrag ind på emnet "Diskussionsförändring", som en metode til at få skabt forandringer